woensdag 17 april 2019

Walmart en Amazon: de strijd tussen giganten

Walmart en Amazon: de strijd tussen giganten

Supermarktketen Walmart wil niet worden verslagen in de strijd om te overleven met Amazon. En inderdaad, het traditionele bedrijf uit de VS doet het goed. Maar winkelen in de supermarkten van ’s werelds grootste retailer doe je niet voor je plezier. Links en rechts van de oneindige gangen staan stapels liefdeloos opgestapelde goederen.
Direct na de schoonheidsproducten staat de motorolie en achter de kassa wordt bij de uitgang de inhoud van de winkelwagen door een medewerker  opnieuw gecontroleerd of de klant wel echt alles heeft betaald.
Terwijl de Duitse supermarkten zich momenteel hard maken voor het verminderen van suiker in de aangeboden producten, brandt in Amerika de strijd tussen twee giganten in alle hevigheid los.
Walmart heeft iets dat Amerika’s middenklasse nog steeds naar de winkels lokt: de prijzen zijn laag, tenminste in vergelijking met de concurrent Whole Foods, die 2 jaar geleden door Amazon werd overgenomen.
Walmart is begonnen zijn bedrijfsmodel radicaal te herzien. De gevestigde supermarktketen moet een toonaangevend “technologiebedrijf” worden, dat de structurele verandering in de industrie voortstuwt in plaats van de veranderingen te volgen. Daarmee is de strijd om de suprematie in de voedingsdistributiesector pas echt ontbrand. Lange tijd gingen Walmart en Amazon redelijk goed met elkaar om, maar daar is nu geen sprake meer van.

Enorm bedrijf

Met meer dan 500 miljard dollar is Walmart ’s werelds grootste inkomsten genererende bedrijf en de grootste particuliere werkgever met 2,2 miljoen werknemers. Met iets minder dan 650.000 werknemers haalt Amazon zelfs de helft van deze omzet nog niet.
Bij het online handelen is de situatie echter omgekeerd. Walmart heeft slechts vier procent marktaandeel in de Amerikaanse e-commerce sector, terwijl Amazon 45 procent heeft veroverd in zijn korte geschiedenis. En een ander belangrijk punt is dat het traditionele Amerikaanse bedrijf, dat in 1962 door Sam Walton werd opgericht, er vrij ouderwets uitziet.
Maar wie een snel einde voor Wallmart voorspelde, had het mis. Integendeel, het gaat goed met de groep. In het boekjaar 2018/2019 steeg de online verkoop in de VS met 40 procent. Dit plaatst Walmart op de derde plaats, voor Apple.

Overnames

Walmart heeft inmiddels een aantal kleine internetproviders en partnerships overgenomen om het assortiment uit te breiden. Maar “het is niet ons plan om onze weg naar succes te kopen”, zegt bedrijfsleider McMillon. In plaats daarvan experimenteren ze en lopen daarmee een ingecalculeerd risico.
Bijvoorbeeld met ‘Jetblack’, een persoonlijke boodschappenservice waarmee drukke New Yorkers voor $ 600 per jaar per sms espressocapsules, een yogamat of cadeautjes, enzovoorts kunnen bestellen.
Walmart maakt verlies met dit arbeidsintensieve bedrijf, maar verzamelt gegevens en ervaring om een ​​geautomatiseerd systeem met kunstmatige intelligentie te bouwen. In Arizona test het bedrijf zelfrijdende bestelauto’s. En in de nabije toekomst kunnen klanten hun levensmiddelen bestellen via de taalassistenten van Google.

Geruchten over Amazon

Maar Amazon zal zich niet zonder meer laten verslaan. Whole Foods biedt ook Click & Collect in veel steden aan, evenals gratis levering voor Prime-leden. En in de markt nemen de speculaties toe dat Amazon een investering van 14 miljard dollar wil doen voor een andere conventionele voedselketen in de VS. (Oorspronkelijk bericht: Der Spiegel)

Vertaalbureau Engels

Is uw bedrijf ook in een strijd gewikkeld met een ander bedrijf om marktleider te worden? Neem dan geen risico’s en zorg ervoor, dat uw vertalingen altijd 100% verzorgd zijn. Heeft u daarvoor Engelse vertalingennodig, of wellicht andere talencombinaties, dan worden wij graag uw betrouwbare vertaalbureau voor de lange termijn. Wij kunnen elke gewenste talencombinatie voor u verzorgen.

Vertrouwen

Aabévé Vertaalbureau laat uw vertalingen verzorgen door professionele en ervaren vertalers met een jarenlange opleiding achter de rug. Daarnaast bieden wij lage tarieven, ISO-certificering, een optimale service, hoge waardering van klanten en een snelle reactie op uw aanvragen. Verder streven wij ernaar om altijd zoveel mogelijk te kunnen voldoen aan de door u gewenste levertijden.
Wij werken zowel voor bedrijven (van zzp’er tot multinational) als particulieren. In vrijwel elk vakgebied kunnen wij u van dienst zijn. Voor vragen kunt u contact met ons opnemen via mail of 0900-333 03 03. Een offerte aanvragen is altijd gratis en geheel vrijblijvend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten