dinsdag 12 november 2019

Zichtbaarheid website verbeteren

Zichtbaarheid website verbeteren

Vandaag de dag is internet niet meer weg te denken. Bedrijven kunnen via internet wereldwijd actief worden en grote omzetten bereiken. Dankzij de mogelijkheden die internet biedt, hebt u ook overal gemakkelijk toegang tot allerlei methoden om in contact te  komen met potentiële klanten. Eén van de belangrijkste zaken die u daarvoor moet regelen is de zichtbaarheid van de website verbeteren in zoekmachines.
Elk goed ontwikkeld bedrijf heeft zijn vaste klanten, maar zoekt ook nog steeds naar nieuwe mogelijkheden om producten of diensten aan te bieden. Wanneer uw bedrijf al jaren op de markt actief is, zullen klanten uw diensten aanbevelen, maar voor startende bedrijven is het een uitdaging om klanten te werven. Het grootste probleem is de poging om een ​​merk op te bouwen, dat voldoende interesse zal wekken en ook om het beter te maken dan producten, die al door concurrenten op de markt zijn gebracht.

Zichtbaarheid website

Het allerbelangrijkste van het verkopen van producten online is, dat uw website zichtbaar moet zijn. Daarvoor bent u aangewezen op de zoekmachines, waarvan Google de allergrootste is. Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw website zichtbaar wordt en wat kost dat?
Klanten, die op zoek zijn naar een product zullen in eerste instantie niet direct naar uw website gaan. Laten we als voorbeeld nemen, dat u op zoek bent naar een vertaalbureau in Zwolle of omgeving. Als u geen namen van vertaalbureaus kent, zult u de zoekterm “vertaalbureau zwolle” ingeven in Google of rechtstreeks in de zoekbalk van de browser.

Resultaten

Daarna verschijnen de resultaten op uw scherm. De bovenste posities van de resultaten zijn advertenties, die te herkennen zijn aan het blokje met “Ad” erin. Om bovenaan een eerste pagina in Google te staan, moet behoorlijk veel worden betaald voor die advertenties. Bij elke klik op de link moet een bedrag aan Google worden afgedragen. Bij grotere bedrijven loopt dit in de tienduizenden euro’s per maand.
Onder de advertenties staan de organische resultaten. Dit zijn de resultaten van gratis vermeldingen. Daaruit is op te maken dat het heel belangrijk is om op de 1e pagina van Google te staan. Dit kan alleen maar als de betreffende pagina goed is geoptimaliseerd om vindbaar te zijn voor de zoekmachines. Dat betekent o.a. dat de pagina voldoende relevante content moet hebben en geoptimaliseerd moet zijn voor mobiel gebruik.

Zoekwoorden die u moet gebruiken om zichtbaar te zijn

Om de juiste zoekwoorden te vinden, moet u zich eigenlijk verplaatsen in de situatie van de klant. Welk zoekwoord geeft een klant in om een product te vinden. Steeds vaker gebeurt dit door een zoekzin, zoals bijvoorbeeld “welke vertaalbureaus zijn er in zwolle”. U zult zich dus moeten verdiepen in uw klanten om na te gaan welke zoekwoorden het beste zijn. Google heeft daar ook prima hulpmiddelen voor beschikbaar, zoals de Google Zoekwoordplanner. Deze planner is eigenlijk bedoeld voor Google Ads, maar ook prima te gebruiken voor de gratis vermeldingen.
Begin dus altijd met het maken van een lijst van zoekwoorden, die van toepassing zijn op uw bedrijf, uw product of dienst en eventueel de locatie. Als u met uw bedrijf ook in andere landen producten wilt verkopen, zullen de website en ook alle afzonderlijke zoektermen vertaald dienen te worden.
Bij Aabévé Vertaalbureau zijn wij u daar graag mee van dienst. Wij kunnen zowel uw website als uw zoektermen zonder problemen vertalen naar vrijwel elke taal. Daarvoor zetten wij native speakers (moedertaalsprekers) in, omdat zij als geen ander het beste op de hoogte zijn van de cultuur, de gebruiken en de sociale aspecten in het land van de doeltaal. U voorkomt daarmee, dat de vertaling in een andere taal opeens een heel andere betekenis heeft of verkeerd wordt opgevat.
00:00

Content is het allerbelangrijkste

Rekening houdend met de samengestelde lijst van zoekwoorden en zoekzinnen kunt u ook de inhoud van de websitepagina’s gaan schrijven. Eventueel kunt u dit uitbesteden aan een tekstschrijver. In de loop der tijd is Google steeds zwaardere eisen gaan stellen aan de hoeveelheid content.
Kon u in het verleden nog een pagina schrijven met 300 woorden, enkele jaren geleden werd dit al opgeschroefd naar 600 woorden en inmiddels blijkt uit onderzoek, dat pagina’s minimaal 800 woorden moeten tellen om een goede ranking te krijgen.
Let wel, dit is geen verplichting. Als u een pagina van 200 of 300 woorden wilt schrijven, dan bent u daar helemaal vrij in. Google behoudt zich echter het recht voor om deze pagina’s geen hoge posities toe te kennen. Het is dus aan te bevelen om uw pagina’s een flinke body te geven.

Blog

Als de inhoud voor uw pagina’s is geschreven, is uw website in principe gereed. Vaak zullen pagina’s niet al te vaak wijzigingen ondergaan. Maar om uw website toch met grote regelmaat actueel te houden, is het verstandig om te starten met een blog.
Daarin kunt u allerlei verhalen vertellen over uw producten en diensten. Het is verstandig om dit zeer regelmatig te doen (minimaal 1x per week, maar liever vaker). Ook uw blogberichten kunnen wij uiteraard zonder problemen voor u vertalen. U voorkomt daarmee, dat u één website heeft, die regelmatig ververst wordt en dat de websites (of subdomeinen of submappen) heel erg statisch blijven.
Met een blog kunt u werken aan de opbouw van vertrouwen bij uw potentiële klanten en kunt u de mogelijkheid bieden om vragen te stellen of opmerkingen te plaatsen. Zorg er wel altijd voor, dat die vragen ook worden beantwoord (ook in andere talen).

Gegevens analyseren

Om erachter te komen of uw website de gewenste resultaten oplevert, moet u dit voortdurend volgen. Het belangrijkste hulpmiddel voor het analyseren van de stroom van websitebezoeken is Google Analytics. Dit is een online applicatie die u allerlei informatie verstrekt over het aantal bezoekers, de pagina’s die zijn bezocht, uit welk land ze afkomstig zijn, enzovoort.
Als de resultaten niet zijn wat u er van verwacht, kunt u gaan bijsturen en aanpassingen maken op de pagina’s. U kunt dan ook direct zien of een bepaalde pagina in een bepaald land wel goed wordt bezocht en in een ander land niet.

Conclusie

Een goed voorbereide website helpt u nieuwe klanten te vinden die een bestelling plaatsen, hun e-mailadres achterlaten om een ​​aanbieding te ontvangen of contact met u opnemen.
Houd er rekening mee dat u er ook voor moet zorgen dat de website voldoet aan de verwachtingen van uw klanten. De meest nauwkeurige beschrijvingen van uw producten of diensten, prijzen, materialen, adres, e-mailadres en telefoonnummer, enzovoort moeten beschikbaar zijn.

Vertalingen

En voor de benodigde vertalingen kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder en kunnen ervoor zorgen, dat u goed en snel kunt beschikken over de nodige vertalingen. U kunt ons bereiken via het contactformulier, telefonisch via 0900-333 03 03 of 0485-455279 of via een mail.

Wellicht ook interessant:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten