Facebook komt met nieuw design
Facebook is de laatste tijd achtervolgd door allerlei problemen met betrekking tot privacy. Het mediaplatform wil zijn leven beteren en hier een streep onder zetten. Om dit te accentueren komt er ook een nieuw design van het platform. Het wordt de grootste aanpassing in 10 jaar tijd.
De website en de app worden georiënteerd rond privégroepen en zelfs de beroemde blauwe balk, die sinds de oprichting een handelsmerk is, lijkt te gaan verdwijnen. Facebook hoopt dat het nieuwe design zal bijdragen aan een hernieuwd vertrouwen van de gebruikers. En stiekem hopen ze natuurlijk ook dat de gebruikers zullen vergeten wat er in de afgelopen tijd allemaal is mis gegaan.
Privacy eerst
Het gigantische sociale netwerk heeft eerdere deze week de nieuwe look onthuld. Het is volgens Facebook een grootse verandering van functioneren als een “stadsplein” naar iets meer als een “woonkamer”, met de nadruk op “privacy eerst”. Tijdens zijn jaarlijkse conferentie verklaarde topman Mark Zuckerberg dat “de toekomst privé is”.
Maar zijn aankondiging werd gedaan vanuit een situatie, waarin Facebook een boete moet betalen van maximaal $ 5 miljard na een reeks van privacy-schandalen en het lekken van persoonlijke gegevens. Britse parlementsleden noemden Facebook zelfs een ‘digitale gangster’.
Zuckerberg zei “vastbesloten te zijn om een nieuw hoofdstuk voor het platform te beginnen, en het zal even duren, maar ik denk dat we hebben laten zien dat we als bedrijf kunnen doen wat nodig is om de producten te ontwerpen en te bouwen die mensen willen. ”
Groepen
De focus van Facebook op groepen is handig voor het bedrijf, omdat het de hoeveelheid openbare content vermindert, die het moet modereren en uiteindelijk moet beantwoorden, zei Jennifer Grygiel. Ze is universitair docent media en communicatie aan de Newhouse School aan de universiteit van Syracuse. “Ik denk dat het een manier is om hun verantwoordelijkheid te verminderen,” zei de professor.
De ontwikkelaarsconferentie van Facebook, genaamd F8, begon in 2007 om ontwikkelaars te verleiden apps voor het sociale netwerk te bouwen. Het bedrijf bood ontwikkelaars toegang tot zijn zogenaamde sociale grafieken, zijn rijke web van gebruikersverbindingen en persoonlijke gegevens.
Nieuwe versie
De nieuwe versie van Facebook, intern bekend als F5, krijgt een opnieuw ontworpen “groepen-tab” met een gepersonaliseerde feed van activiteiten in alle groepen waaraan een gebruiker is toegevoegd. Ook komen er “verbeterde” algoritmische aanbevelingen van nieuwe groepen.
De aanbevelingen van Facebook zijn onder zware druk komen te staan na het sturen van berichten aan gebruikers, die op zoek waren naar “vaccins”. Ze kregen berichten van anti-vaccinatiegroepen, die zich toeleggen op het verspreiden van complottheorieën.
Eerder deze maand onthulde de Telegraph dat het fondsenwervend platform van Facebook dergelijke groepen automatisch aanraadde. Maar Mark Zuckerberg zei dat het bedrijf “erg gefocust is om ervoor te zorgen dat zijn aanbevelingen geen groepen bevatten, die verkeerde informatie en schadelijke inhoud delen”.
Privacy
Hij zei dat het hele systeem volledig wordt beveiligd om de privacy van gebruikers te beschermen, maar gaf niet veel details. In de toekomst zullen alle persoonlijke gegevens met betrekking tot een gebruiker een reeks machtigingen dragen, waarmee wordt gedefinieerd hoe het kan worden gebruikt en wie er toegang toe heeft. Net zoals elke foto die op Facebook wordt gepost, instructies bevat over wie het wel of niet mag zien.
Het bedrijf heeft ook bevestigd dat het binnenkort privégesprekken versleutelt in de Messenger-app, waardoor het bijna onmogelijk wordt om door buitenstaanders te worden benaderd. “Wanneer we dit doen, zullen we meer dan 2 miljard mensen over de hele wereld in staat stellen om hun persoonlijkste gesprekken met elkaar te voeren zonder zich zorgen te hoeven maken over hackers of regeringen. “Dus ik geloof dat dit een historisch belangrijke stap voor privacy over de hele wereld gaat worden,” zei Zuckerberg. (Oorspronkelijk bericht: The Telegraph/New York Times)
Vertalen
Bescherming van persoonlijke gegevens is een groot goed. Daar moet goed mee worden omgegaan en die gegevens mogen natuurlijk niet op straat komen te liggen, of erger nog, worden verkocht voor commerciële doeleinden. Elk bedrijf moet zich inmiddels houden aan strenge privacyregels. Hoe wij als vertaalbureau omgaan met uw persoonlijke gegevens, kunt u lezen in onze privacyverklaring.
Documenten die aan ons worden toegezonden om te vertalen of voor een offerte, worden door ons strikt vertrouwelijk behandeld. Maakt u geen gebruik van onze offerte, dan worden de documenten verwijderd.
Vele talencombinaties
U kunt bij ons terecht voor vertalingen in vele talencombinaties. Het moet al gek gaan als wij een document niet kunnen vertalen. Wilt u een offerte ontvangen voor het vertalen van uw document(en)? Maak dan gebruik van ons aanvraagformulier, of mail ons uw aanvraag. Als de documenten te groot zijn om te mailen, kunt u gebruik maken van ons WeTransfer kanaal. U ontvangt van ons binnen maximaal 30 minuten een reactie.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten