dinsdag 24 september 2019

Google Mijn Bedrijf-profiel ontwikkelen

Google Mijn Bedrijf-profiel ontwikkelen

Het is duidelijk dat Google de meest toonaangevende zoekmachine ter wereld is. Dagelijks, overal ter wereld, gebruiken mensen Google om de allerbeste antwoorden te krijgen op hun vragen. Het resultaat van deze vragen is de beruchte Google Top 3 van lokale bedrijven, die Google weergeeft voor de zoeker.
Deze 3 toonaangevende lokale bedrijven profiteren van kosteloze, ongeëvenaarde reclame. Hoewel het de doelstelling is van elke eigenaar van een klein bedrijf om in het Google Top 3 te staan, zullen veel lokale ondernemers, die situatie niet direct bereiken. Een Google Mijn Bedrijf-profiel kan daar wel bij helpen.

Google Mijn Bedrijf

Het maken van een Google Mijn Bedrijf (Google My Business) account is een van de eenvoudigste en meest betrouwbare methoden om een ​​online zichtbaarheid te verkrijgen, als u een nieuwe of bestaande bedrijfsvestiging wilt ontwikkelen. Google Mijn Bedrijf is gratis en eenvoudig in te stellen.
Het stelt u in staat om de consument op de hoogte te houden van uw service, te antwoorden op vragen, een website te bouwen en, nog belangrijker, om op Google Maps en in Google Chrome te verschijnen. Hoe kunt u een account op Google Mijn Bedrijf aanmaken en er zoveel mogelijk uithalen?

Maak een volledig gratis internetsite

Hebt u nog geen website? Geen zorgen. Als u er nog niet klaar voor bent om een ​​ingewikkelde website te laten bouwen, kunt u binnen 10 minuten kosteloos een website opzetten met Google Mijn Bedrijf. De eerste stap vereist absoluut niets van u. Google gebruikt automatisch de informatie uit uw bedrijfsprofiel om uw website te ontwikkelen.
De volgende actie is om uw webpagina aan te passen. U kunt de lay-out personaliseren door tekst toe te voegen, afbeeldingen te plaatsen en een motief te selecteren dat past bij uw branche. Google past uw website zelfs aan voor mobiele apparaten.
Het allerbeste is dat u geen onderhoud hoeft uit te voeren, omdat uw website automatisch de huidige updates weergeeft die u in uw account plaatst. Hoewel deze gratis Google-website niet alle toeters en bellen bevat, die een webdesigner kan realiseren, kunt u hier op de korte termijn prima mee uit de voeten. En ook als u, na enige tijd, toch een eigen website hebt laten ontwikkelen, is het verstandig om de Google Mijn Bedrijf website gewoon in stand te houden.

Deel berichten

Een prima functie van Google Mijn Bedrijf is de mogelijkheid om aanbiedingen en updates op uw account te plaatsen. Met artikelen kunt u veel directer communiceren met uw doelmarkt en kunt u de nieuwste informatie delen door middel van tekst, afbeeldingen en video.
Google biedt u vier verschillende mogelijkheden: “Nieuw”, “Evenement”, “Aanbieding” en “Product”. Gebruik deze opties om koopjes, gloednieuwe producten en interessante evenementen te delen. Google adviseert om de tekst te beperken tot 150-300 tekens. Voeg ten slotte een call-to-action toe. Uw opties zijn: “Boeken”, “Online bestellen”, “Bestellen”, “Meer informatie”, “Registreren” of “Nu bellen”.
Uploaden kan snel worden gedaan. Schrijf een tekst, plaats er een foto of video bij en publiceer het bericht. Het bericht wordt direct geplaatst en het profiel wordt ook opgenomen in Google Maps. Gebruik ten slotte “Insights” in de menubalk  om precies te zien hoe het werkt en ook wat u kunt wijzigen om meer succes te genereren.

Gebruik Insights en Analytics

Door Insights te gebruiken krijgt u inzicht over het aantal bezoekers, zoekwoorden en welke acties de bezoekers hebben ondernomen. Aan de hand van deze gegevens kunt u besluiten om bepaalde informatie aan te passen.
Als u een eigen website gebruikt dan is Google Analytics onmisbaar voor inzicht in uw websiteverkeer. U kunt hier zien waar de klanten vandaan komen, die uw website bezoeken, hoeveel uw pagina’s worden bezocht en welke afbeeldingen de meeste hits geven. De bezoekers zijn ingedeeld in leeftijdsgroepen en man of vrouw. Ook kunt u de gemiddelde positie van de pagina’s zien. Als er problemen zijn met pagina’s op de website, wordt dit ook gemeld.
Google Mijn Bedrijf-profiel ontwikkelen

Optimaliseer uw account

Zoals hierboven vermeld, is deelname aan Google Top 3 onverslaanbare gratis reclame voor uw bedrijf en iets waar elke eigenaar van een klein bedrijf naar zou moeten streven. Maar dit zal niet van de ene op de andere dag en zonder het nodige werk gebeuren. Google beloont bedrijven die zich inspannen om de regels te volgen en hun klanten goed te behandelen.
Bedenk dat Google niet is geworden wat het nu is door slechte bedrijven te promoten. Er zijn dus een paar dingen die u kunt doen om in de gunst van Google te komen. De eenvoudigste en meest effectieve manier om uw zoekranglijst te verbeteren, is om eerlijk en grondig te zijn.
Uw bedrijfsprofiel moet volledig worden aangevuld met de meest actuele informatie. Simpel gezegd, hierdoor kunnen mensen die zoeken naar uw producten en services, uw producten en services vinden. U moet ook uw account verifiëren, omdat dit uw ranking aanzienlijk zal verbeteren.
Als u een account wilt verifiëren, hoeft u Google alleen uw zakelijke adres door te geven. Google stuurt u binnen een week een briefkaart met een verificatiecode. U logt dan in op uw account en voert de code in om het te verifiëren. Verificatie kan ook per e-mail of telefoon worden gedaan als uw bedrijf in aanmerking komt.

Kwalificatie

Als u Google Mijn Bedrijf wilt gebruiken, moet u aan bepaalde criteria voldoen. Ten eerste moet u een fysieke onderneming hebben of een bedrijf dat klanten bezoekt op hun eigen locatie. Met andere woorden, uw bedrijf kan niet alleen 100% online zijn.
Ten tweede moet alle informatie over uw profiel duidelijk en actueel zijn. Uw bedrijf moet worden vertegenwoordigd, zodat het elders wordt herkend met branding. Ten slotte moet u zo min mogelijk categorieën gebruiken bij het maken van uw profiel. Deze richtlijnen zijn belangrijk om uw account in stand te houden.

Gebruik slimme campagnes

Google Smart-campagnes zijn advertenties die zijn ontworpen om naast Google Mijn Bedrijf te worden gebruikt. Slimme campagnes zijn een geweldig hulpmiddel voor kleine bedrijven, die nog groeien en geen marketingteam hebben. Google doet namelijk al het werk voor u. U kunt binnen enkele minuten een advertentie maken.
Vertel Google gewoon voor welke producten of diensten u wilt adverteren, schrijf de tekst en stel een budget in, dan neemt Google het over. Uw advertentie verschijnt met uw bedrijfsadres, pictogram en telefoonnummer op Google Zoeken en Google Maps, wanneer een zoekopdracht overeenkomt met uw producten of diensten.
Het grootste voordeel van deze tool is dat u alleen betaalt voor de advertentie wanneer iemand uw website bezoekt of belt. Als uw bedrijf ook op de buitenlandse markten actief is, kunt u ervoor kiezen uw slimme advertenties te laten vertalen door Aabévé Vertaalbureau.
Het is zeer waarschijnlijk dat uw (eventuele) fysieke winkel van nature lokaal is, maar dat u een meertalig publiek zult bedienen. Mensen negeren woorden die niet in hun taal zijn geschreven. Het maken van een vertaalde versie van uw advertenties kan uw bereik aanzienlijk vergroten.

Offerte of informatie

Wilt u een offerte ontvangen voor het vertalen van uw Google Smart-campagnes of het aanbieden van een Google Mijn Bedrijf website in meerdere talen? Maak dan gebruik van onze aanvraagmodule aan de rechterzijde van deze pagina. U ontvangt daarna binnen maximaal 30 minuten een reactie in uw mailbox.
Voor vragen of aanvullende informatie kunt u ons bereiken via 0900-333 03 03 of 0485-455279Mailen kan uiteraard ook. Wij helpen u graag.

Wellicht ook interessant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten