dinsdag 5 november 2019

YouTube gebruiken voor naamsbekendheid

YouTube gebruiken voor naamsbekendheid

Google is de meest bezochte website ter wereld en YouTube is eigendom van Google. Dit wetende, is het logisch om de Google-algoritmen in uw voordeel te gebruiken om naamsbekendheid op te bouwen. Of u nu een merk wilt uitbouwen als een ongelooflijke ict’er of als een productleverancier, er zijn geweldige manieren om YouTube te gebruiken voor naamsbekendheid.
Naast het hebben van uw eigen website, is YouTube een platform dat geen tekenen van terugloop vertoont. Hoewel miljoenen contentmakers elke dag gebruik maken van de YouTube, zijn er nog genoeg mogelijkheden om hiervan te profiteren. Iedereen kan er zijn voordeel mee doen. Overweeg enkele van de belangrijkste componenten waarmee u rekening wilt houden als u aan de slag gaat.

Doelgroep

Denk na over wie uw doelgroep is. Als u weet dat u mensen probeert te bereiken die geïnteresseerd zijn in gadgets, zorg er dan voor dat u een breed scala aan mensen zult aantrekken, die hierin geïnteresseerd zijn. Daarover wilt u effectief met hen kunnen communiceren.
YouTube is een website met bezoekers van over de hele wereld. U zult waarschijnlijk veel kijkers krijgen die uw taal niet spreken. Dit is een van de redenen waarom het ongelooflijk belangrijk is om vertalingen toe te voegen. Dit geldt niet alleen voor transcriptie van uw video’s. U kunt Aabévé Vertaalbureau inschakelen om vertalingen van uw website te verzorgen. Denk globaal. Wanneer u dit doet, kunt u uw publiek bedienen zonder taalbarrières.

Inhoudsschema

    • Tijdrovend
      Wanneer u video’s maakt of laat maken, moet u er rekening mee houden, dat dit proces nogal wat tijd kost. Als u klaar bent met het opnemen van de inhoud, moet u nog steeds de audio- en visuele componenten bewerken. Dan is het uploaden van de inhoud naar YouTube een ander onderdeel waar rekening mee moet worden gehouden. Al deze elementen kosten behoorlijk wat tijd.
    • Planning
      Het is daarom het beste is om van tevoren hiervoor tijd in te plannen. U hoeft niet alles in één keer te doen. In plaats daarvan kunt u een paar video’s in één keer opnemen. Op een andere dag kunt u gaan zitten om de audio- en visuele componenten te bewerken. Wanneer u constant aan een paar video’s tegelijk werkt, verkleint u de kans om achterop te raken met het verwerken van het materiaal.
    • Publicatieschema
      Ook is het slim om een publicatieschema te ontwikkelen. YouTube-makers die de meeste bezoekers trekken, zijn meestal degenen die regelmatig inhoud produceren. Als u maar eenmaal per maand of zes weken iets nieuws op YouTube plaatst, zijn uw bezoekers u snel vergeten.

Videoproductie uitbesteden

Wilt u de productie van uw video’s uitbesteden? Geef dan aan het videoproductiebedrijf aan, dat de filmpjes in meerdere talen zullen worden gebruikt. Ze kunnen dan bij de montage van de film rekening houden met eventueel langere teksten in andere talen. Dit is van groot belang voor het “gelijkstellen” van de film. Zuid-Europese talen nemen bijvoorbeeld zo’n 15-20% meer ruimte in voor tekst of voice-over.
Als u de video in een andere taal wilt laten ondertitelen, dan is het verstandig dat hier bij de opnamen al rekening mee wordt gehouden. Dat wil zeggen: geen belangrijke informatie in het onderste gedeelte van het scherm. Dat is namelijk de plek voor de ondertiteling.
Kiest u voor voice-overs in andere talen, dan kan dit nog professioneler overkomen. Het is dan wel van belang om te kiezen voor een native voice-over en niet bijvoorbeeld voor een Nederlander, die Engels spreekt. Voor ons kan dat goed klinken, maar voor een Engelsman niet.

Band opbouwen

  • Prijsvraag
    Wilt u een band opbouwen met uw kijkers om ze bijvoorbeeld nieuwsbrieven te sturen, maak dan een prijsvraag, waar leuke gadgets mee te winnen zijn. Ook kunt u een e-book maken en dat gratis weggeven als ze zich inschrijven voor een nieuwsbrief.
  • Winnen
    Mensen, die een prijs winnen, delen dit vaak weer met anderen, waardoor uw publiek snel zal kunnen toenemen. Beantwoord ook altijd opmerkingen onder de video, ook als ze negatief zijn. Het is heel verstandig om alles wat u uitprobeert, eerst in één taal te lanceren. U weet dan of het gekozen systeem werkt of dat er totaal geen respons op komt. Het is makkelijker om voor één taal aanpassingen te doen en iets nieuws te proberen, dan dat u het direct in 10 talen zou hebben gepubliceerd.
  • Geweldig medium
    YouTube is een geweldig medium om te gebruiken en om uw zichtbaarheid te vergroten en uw merk met anderen te delen. Google heeft eerder dit jaar ook de mogelijkheid geïntroduceerd om advertenties te plaatsen op basis van kosten per 1000 impressies. Dit is de zogenaamde CPM (cost per mille). De impressies worden gegarandeerd gedurende de advertentiecampagne en kunnen 1-7 dagen duren.
  • Advertenties
    Bij deze advertenties wordt bovenaan het scherm de door u gewenste video getoond, met daarnaast een advertentie en/of doorklikmogelijkheid.

Vertalen

Voor het vertalen van al uw teksten voor ondertiteling of voice-overs kunnen wij u in vrijwel alle talen van dienst zijn. Wij zorgen ervoor dat de kijkers van uw YouTube filmpjes in andere landen precies begrijpen in hun taal wat u bedoelt in het Nederlands. Daarvoor selecteren we native speakers (moedertaalsprekers in de doeltaal), die als geen andere op de hoogte zijn van de gebruiken en cultuur in het land van de doeltaal.
U voorkomt daarmee ook dat er teksten worden gebruikt, die wij ons leuk zijn, maar in een ander land helemaal verkeerd vallen.

Ervaring

Met onze meer dan 30 jaren ervaring is er geen vertaalopdracht meer te bedenken, waarvan wij nog wakker liggen. Het moet al gek gaan als wij een bepaald document in een of andere vorm nog nooit hebben vertaald. Aabévé Vertaalbureau behoort tot de meest ervaren vertaalbureaus van Nederland. Onze vertalers hebben een jarenlange, gedegen opleiding op bachelor-niveau achter de rug. Ze zijn zeer ervaren en professioneel.
Wij kunnen zeer snel schakelen en door samenwerking met internationale partners kunnen we ook vrijwel elke talencombinatie verzorgen. Daartoe behoren ook talen, die we niet elke dag onder ogen krijgen. Neem contact met ons op als u vragen heeft. We helpen u graag.

Vertrouwelijk

Alle documenten, die aan ons worden toevertrouwd, worden strikt vertrouwelijk behandeld. Als u geen gebruik maakt van onze offerte, worden uw documenten direct verwijderd. Hoe wij omgaan met uw persoonlijke gegevens, kunt u lezen in onze privacyverklaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten