vrijdag 16 augustus 2019

Top 10 internationale zoekmachines

De top 10 internationale zoekmachines

Als we zoeken op internet dan is Google in de meeste gevallen onze eerste keuze. Niet voor niets is het woord “googelen” al lange tijd gemeengoed. Zoekmachines zijn net zo’n onderdeel van ons dagelijks leven geworden als het inschakelen van de waterkoker om een ​​kopje thee te zetten.
Wilt u weten waar een nieuwe televisie de laagste prijs heeft? Wilt u informatie over het hotel, dat u voor de komende vakantie wilt boeken? Hebt u een medisch probleem en wilt u daar meer over weten? De zoekmachines hebben alle antwoorden paraat.
In 2017 had bijna 47% van de wereldbevolking toegang tot internet, een cijfer dat tegen 2021 zal zijn gestegen naar bijna 54%. Nu we absoluut niet meer zonder mobiele telefoon kunnen, heeft ook dat apparaat een grote invloed op het gebruik van de zoekmachines. Meer dan 50% van het zoekverkeer werd in 2018 al gegenereerd door mobiele telefoons.
Wilt u weten of uw doelgroep zijn of haar desktop- of mobiele apparaat gebruikt? Welke zoekmachine wordt gebruikt? Allemaal vragen die cruciaal zijn voor succesvolle marketing.

Vertalingen voor zoekmachines en sociale media

Wilt u de SEO-teksten van uw website laten vertalen voor een betere vindbaarheid in een andere taal, dan kan Aabévé Vertaalbureau dat zonder problemen voor u verzorgen. Datzelfde geldt voor het vertalen van uw vermeldingen op sociale media. Ook daarvoor is het zinvol om de berichten te vertalen in andere talen als u uw producten of diensten wilt exporteren.

Meer informatie of een offerte?

Bel ons voor meer informatie op 0900-333 03 03 of 0485-455279, of stuur een mail. Wij helpen u graag! Wilt u een vrijblijvende offerte aanvragen? Maak dan gebruik van de aanvraagmodule aan de rechterzijde van deze pagina.

De top 10 van zoekmachines in 2018

  • GoogleU vermoedde waarschijnlijk al dat Google bovenaan de lijst zou staan. ’s Werelds populairste zoekmachine heeft een marktaandeel op desktop van 74,5% en op mobiel van 93,1%. ‘Googlen’ is een werkwoord, dat synoniem is met ‘zoeken’ en in 2006 is toegevoegd aan het woordenboek. Geen enkele andere zoekmachine heeft de taal op dezelfde manier kunnen beïnvloeden als Google en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen. De concurrentie kan hier nauwelijks tegenop.
  • Baidu
    Baidu is het Chinese equivalent van Google en is ’s lands toonaangevende zoekmachine met een marktaandeel van 3,2%. Ondanks dat het alleen in China wordt gebruikt, heeft het nu wereldwijd een marktaandeel van 10,5%, dankzij de vele Chinezen,  van het totale wereldwijde zoekvolume. Dit is een significante stijging van 8% in 2016 en de groei gaat gestaag door. Zaken doen in China? Vindbaar zijn op Baidu!
  • BingDe zoekmachine is in 2009 door Microsoft gemaakt en wordt vaak gebruikt als een alternatief voor Google. Het marktaandeel is slechts 8,0% in totaal en 1,8% voor mobiel. Het is bekend dat Bing veel op sociale-mediasignalen vertrouwt.  Als dat nog niet het geval is, moeten sociale media daarom een belangrijk onderdeel zijn van uw algehele digitale marketing- en SEO-strategie.
  • Yahoo!Yahoo staat als vierde op de lijst, met een totaal wereldwijd marktaandeel van 5,4% en een mobiel aandeel van 1,3%.
Top 10 internationale zoekmachines
  • YandexDit is de meest populaire zoekmachine in Rusland, met 52% van het marktaandeel in het land, maar slechts een wereldwijd marktaandeel van 0,17%. Hoewel Google probeert Yandex in Rusland in te halen, blijft Yandex daar tot nu toe het meest dominant.
  • AskleevesAsk was oorspronkelijk de naam van AskJeeves. De zoekmachine heeft een wereldwijd marktaandeel van 0,3% en een mobiel zoekaandeel van 0,1%. De zoekmachine werkt in de vorm van vragen en antwoorden.
  • DuckDuckGo
    Een naam die Google zeker geld oplevert op het gebied van aanstekelijkheid. DuckDuckGo heeft een wereldwijd marktaandeel van slechts 0,2%, maar groeit elk jaar in populariteit. Vorig jaar overtrof het in één maand 10 miljard zoekopdrachten. Het is niet zo groot op mobiel, met slechts 0,1% marktaandeel, maar het is zeker een veelbelovend platform. De ingebouwde privacymaatregelen zijn ongelooflijk aantrekkelijk voor voorzichtige gebruikers
  • NaverNaver is de Zuid-Koreaanse zoekmachine met 0,1% van het totale wereldwijde marktaandeel en een mobiel zoekaandeel van 0,1%. Het heeft slechts een klein deel van het wereldwijde marktaandeel, maar het heeft meer dan 70% van de eigen markt in Zuid-Korea.
  • AOL
    AOL heeft meer dan 2 miljoen gebruikers en een partnerschap met Google, maar helemaal geen mobiel zoekaandeel. Het heeft een totaal wereldwijd marktaandeel van 0,1%, een minuscuul getal, als je het vergelijkt met dat van zijn gigantische partner. Verizon heeft plannen om AOL samen te voegen met Yahoo!, dus er kunnen grote veranderingen op komst zijn.
  • DogpileDeze interessante metasearch-zoekmachine heeft ook een totaal marktaandeel van 0,1%. Het heeft een marktaandeel voor mobiel zoeken van 0,17%. Dogpile erkende dat zoekers niet altijd de noodzakelijke resultaten vonden wanneer ze één zoekmachine gebruikten. Ze besloten om resultaten van meerdere zoekmachines te tonen, waaronder Google, Yahoo! en Yandex.

Overig

Er dan zijn er nog twee andere zeer invloedrijke zoeksites:
YouTube is niet strikt een zoekmachine, maar het heeft wel meer dan anderhalf miljard gebruikers (dat is een derde van de mensen die internet gebruiken), die elke dag video’s uploaden, zoeken en bekijken. Dagelijks wordt er meer dan 1 miljard uren aan video gekeken en elke minuut komen er 400 uren aan video bij. Dat succes blijkt echter ook een hele vervelende keerzijde te hebben. Door de enorme hoeveelheid filmpjes wordt het steeds moeilijker om de inhoud daarvan op een goede manier te controleren.
In de afgelopen tijd zijn er al regelmatig kinderporno video’s opgedoken. YouTube heeft extra mensen ingezet om de controle op te voeren en er werden maar liefst 150.000 video’s verwijderd. Het grote probleem van YouTube is, dat er geen controle vooraf is, omdat gebruikers zelf kunnen uploaden.
Facebook is het sociale mediaplatform, dat Google ook een gezonde concurrentie biedt. Het heeft 2,2 miljard actieve maandelijkse gebruikers, die zich richten op het platform om te zoeken naar een verscheidenheid aan dingen met betrekking tot hun vrienden, familie, bedrijven, organisaties en evenementen.
Ook Facebook heeft te maken gehad met allerlei problemen. Gelekte privé-gegevens en nepnieuws hebben het platform maandenlang achtervolgd. Facebook belooft beterschap, maar in de praktijk blijkt dat dit nog vrij moeilijk is.

Wellicht ook interessant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten